Selasa, 13 November 2012

Khasiat Bismillahirrahmanirrahim dan Macam-macam Bismillah

Ini adaalah Rahasia terbesar dalam Islam yang pada saat ini para Umatnya belum mampu memanfaatkannya. Ada energi besar yang terkandung Basmalah ini. Namun, kehingar-bingaran dunia menjadikannya tak berampuh lagi tak bertuan. Seakan-akan keberadaannya hanyalah sebuah simbolik dalam melafaskan ayat-ayat yang lain. Ini hanyalah sebuah kritik bahwa Islam itu memiliki momen dan peluang energi yang besar dalam bentuk real namun jadi begitu polemik dalam kalangan Islam sendiri. kita sibuk mengkafirkans sesama.

Dengan Basmalah kita mampu meredam kejahatan memasuki arena kehidupan kita, dengan basmalah kita mampu menarik segala kebaikan. Namun, Basmalah tidak sekedar ucapan saja tapi ada substansi dasar yang harus dimengerti dan dipraktekkan. Disitulah letak rahasianya.

Bismillah (Dalam Nama Allah) adalah awal dari segala sesuatu yang baik, jadi kita akan mulai dengan itu. Frase ini terpujilah tanda Islam, satu terus-menerus dibacakan oleh semua makhluk melalui lidah mereka disposisi. Jika Anda ingin melihat sumber yang tak habis-habisnya kekuatan dan berkat, maka manfaatkanlah power Basmalah ini.

Bismillahirrahmanirrahim adalah tujuan memerintah manusia untuk mulai bertindak setiap dalam nama Allah? Kata operasi di sini adalah nama. Ketika kita memakai nama merek misalnya kita melakukan itu untuk tujuan - untuk bisa mendapatkan berdiri di sebuah masyarakat di mana nama-nama ini diakui. Seorang bayi, misalnya diberi nama setelah seseorang yang satu suka dihormati, sehingga menghidupkan kembali memori nama.

Shaheed Murtaza Muthahhari dalam bukunya 'Memahami Alquran' menulis bahwa alasan mengapa kita mulai dalam nama Allah. Dia mengatakan "Ini adalah untuk tujuan memberikan yang bertindak sentuhan suci dan membuatnya diberkati.

Sebuah kisah Nabi Muhammad (SAW) kemudian menjelaskan bahwa ada seorang anak di antara mereka yang lupa untuk mengatakan Bismillahirrahmanirrahim (Dengan menyebut nama Allah, yang Pengasih dan Penyayangi) dan Setan, setan duduk untuk makan dengan dia.

Anak itu baru saja ingat dan berkata: Bismillahirrahmanirrahim (Dengan menyebut nama Allah, yang Pengasih dan Penyayang), dari awal sampai akhir.

Sehingga, setan itu muntah dan dengan demikian Nabi Muhammad (SAW) telah tersenyum.

Signifikansi dan Pentingnya Bismillah: Berhenti dari neraka

Signifikansi dan Pentingnya BismillahProphet Muhammad (SAW) telah mengatakan bahwa pada hari penghakiman akan ada beberapa orang yang akan harus pergi ke neraka (neraka) karena perbuatan buruk mereka.

Namun, dari orang-orang ini, akan ada beberapa orang yang memiliki kebiasaan untuk mengatakan Bismillahirrahmanirrahim (Dengan menyebut nama Allah, yang Pengasih dan Penyayang) sebelum mereka melakukan sesuatu atau masuk mana saja.

Jadi, ketika mereka akan dibawa ke neraka (neraka) oleh para malaikat, mereka akan sangat sedih tapi mereka akan mengatakan Bismillahirrahmanirrahim (Dengan menyebut nama Allah, yang Pengasih dan Penyayangi) Allah akan memberitahu para malaikat - "STOP"


Allah akan memberitahu mereka bahwa Dia tidak bisa membiarkan seseorang yang mengatakan Bismillahirrahmanirrahim (artinya Dengan menyebut nama Allah, yang Pengasih dan Penyayang) panggilan-Nya Rahman dan Rahim masuk neraka

Daya dan Nilai Bismillah: Bisa berjalan di atas air
Daya dan Worth dari BismillahSyed Murtadha adalah seorang aalim besar (ulama) yang hidup bertahun-tahun yang lalu. Dia telah banyak siswa yang menghadiri kelas itu.

Pada salah satu kelas, ia menyadari bahwa salah satu siswa selalu datang terlambat. Suatu hari Syed Murtadha bertanya kepada siswa "Kenapa kamu selalu terlambat?"

Mahasiswa itu menjawab bahwa ia tinggal di seberang sungai dan selalu mengambil feri pertama di tapi layanan feri tidak memulai lebih awal.

Syed Murtadha menulis sesuatu di selembar kertas, melipatnya dan memberikannya kepada siswa. "Terus ini dengan Anda" katanya "dan Anda akan dapat berjalan menyeberangi sungai dari besok - namun jangan membuka kertas."

Keesokan harinya siswa harus sungai dan ragu-ragu meletakkan kakinya di atas air. Dia tidak bisa percaya bahwa ia benar-benar bisa berjalan di atas air.

Selama beberapa hari berikutnya, ia tiba di kelas tepat waktu.

Suatu hari, ia tidak dapat menahan rasa ingin tahunya. Dia tampak dalam selembar kertas terlipat. Di atasnya tertulis Bismillahirrahmanirrahim (Dengan menyebut nama Allah, yang Pengasih dan Penyayang).

Untuk sesaat ia berpikir - "Apakah ini semua yang membantu saya berjalan di atas air!" Dia meletakkan kertas dalam saku seperti biasa dan pergi ke sungai untuk pergi ke kelas nya. Kali ini ia tidak bisa berjalan di atas air dan harus menunggu feri. Ini berarti bahwa ia sudah terlambat untuk kelasnya.

Ketika kelas berakhir, Syed Murtadha memanggil dia dan berkata, "Anda melihat ke kertas ketika aku telah memberitahu Anda untuk tidak!"

Dengan Bismillahirrahmanirrahim (Dengan menyebut nama Allah, yang Pengasih dan Penyayang) , Anda dapat memindahkan gunung asalkan Anda memiliki kepercayaan dan iman kepada Allah.

----------------------------------------------------

Basmalah adalah kalimat yang dijadikan tawassul oleh Nabi Nuh as. di zaman dahulu, dan yang keberkahannya kembali kepada burung Hudhud, hingga kerananya ia memakai mahkota dari Allah Yang Maha Mendengar lagi Maha Melihat.

sabda Rasulullah s.a.w

" Bismi 'l-Lahi 'r-Rahmani 'r-Rahim adalah pembuka setiap Kitab."


Al-Hafiz Abu Na'im berkata, bahawa Abu Bakar bin Muhammad al-Maghribi at-Tunisi telah bercerita kepadanya. Katanya : Para ulama di setiap umat telah bersepakat, bahawa Allah  SWT memulai Kitab yang diturunkan dengan memakai Bismillahirrahmanirrahim. Ketika Allah memberi wahyu kepada Nabi Adam dengan Bismillahirrahmanirrahim, dia pun bertanya,
"Ya Jibril, sebutan apakah yang telah dipakai Allah untuk memulai wahyu itu?" Malaikat Jibril menjawab,
"Ini merupakan sebutan yang boleh menegakkan  langit dan bumi, mengalirkan air yang terpendam di kaki-kaki gunung, menetapkan hamparan bumi dan meneguhkan hati para makhluk." Sesungguhnya Basmalah itu dimulai dengan huruf ba', dan bukan huruf-huruf yang lain. Padahal, huruf alif lebih utama dari asma Allah yang Mulia. Demikian itu kerana huruf ba' merupakan huruf yang mula-mula diucapkan oleh umat manusia di dalam arwah (dahulu kala), ketika Allah bertanya kepada mereka:

" Bukankah Aku ini adalah Tuhan kalian?"

mereka menjawab:

"Ya, Engkau adalah Tuhan kami."

Ada keterangan lain yang mengemukakan alasan tentang dimulainya Basmalah dengan huruf ba'. Yakni bahawa hal itu mengingatkan akan adanya rasa hiba hati (kasihan) dalam kandungan ayat itu. kerana segala sesuatu tidak berhak didahulukan kecuali menamakannya rasa belas kasih dan rendah hati.

----------------------------------------------------

Di riwayatkan didalam Tafsir Al-Kabir dari Abi Hurairah r.a, bahwasanya Rasulullah SAW bersabda: “Ya Aba Hurairah jika engkau hendak berwudhu maka ucapkan ‘Bismillahir rahmanir rahim’ maka malaikat yang menjagamu tidak akan beristirahat untuk terus mencatat kebaikan untukmu hingga engkau selesai berwudhu.

Dan jika engkau hendak mempergauli isterimu maka ucapkan ‘Bismillah’, sungguh malaikat yang menjagamu akan terus menulis kebaikan untukmu hingga engkau janabah (mandi), dan jika isterimu melahirkan seorang anak dari hasil pergaulanmu itu maka dituliskan bagimu kebaikan sebanyak bilangan nafas anak itu dan sebanyak bilangan keturunannya sampai tidak tersisa satu orangpun dari mereka”.

Dan juga di riwayatkan bahwasanya Nabi SAW bersabda: “Tidaklah salah seorang masuk kedalam rumahnya kecuali diikuti oleh syetan, apabila dia masuk kedalam rumahnya dengan mengucap ‘Bismillahir rahmanir rahim’ maka syetan berkata: Tidak ada celah masuk untukku dirumah ini.

Dan apabila dia hendak makan lalu mengucap ‘Bismillahir rahmanir rahim’, syetan berkata: Tidak ada makanan untukku ditempat ini. Dan apabila dia hendak minum mengucap ‘Bismillahir rahmanir rahim’ syetan berkata: Tidak ada minuman untukku ditempat ini.
Dan jika dia hendak berbaring mengucap ‘Bismillahir rahmanir rahim’, syetan berkata: Tidak ada pembaringan untukku ditempat ini.
Akan tetapi jika dia tidak membaca ‘Bismillahir rahmanir rahim’ ketika masuk rumah maka syetan akan ikut masuk bersamanya, jika dia tidak membacanya ketika hendak makan maka syetan ikut makan bersamanya, jika dia tidak membacanya ketika hendak minum maka syetan mendahului meletakkan mulutnya pada gelas itu, dan apabila dia hendak bersetubuh dengan isterinya tanpa membaca ‘Bismillah’, maka syetan ikut bersetubuh dengannya, sehingga lahirlah anak-anak yang kurang ajar, sebagian ada yang buta, sebagian cacat, sebagian timpang/pincang, sebagian fasiq, dan sebagian lagi kafir, dan lain sebagainya”.

Berkata Ja’far bin Muhammad rhm: Syetan itu terbelenggu atas dzikir seseorang. Apabila dia tidak mengucap ‘Bismillah’ ketika bersetubah dengan isterinya, maka syetan ikut bersetubuh bersamanya, dan juga mengeluarkan air sperma kedalam kemaluan isterinya itu sebagaimana orang itu mengeluarkan air spermanya.

Diriwayatkan oleh Ibnu Abbas r.a, Rasulullah SAW bersabda: “Barang siapa yang membaca ‘Bismillahirrahmanir rahim wala hawla wala quwata illa billahil ‘aliyil azhim’ maka Allah akan singkirkan daripadanya 70 pintu bala’, musibah, kebingungan, dan kesedihan.

Ketahuilah! Bahwasanya Allah swt mempunyai 3000 nama.
  • 1000 nama hanya diketahui oleh para malaikat.
  • 1000 nama lainnya hanya diketahui oleh para Nabi.
  • 300 nama didalam kitab Taurat.
  • 300 nama lagi didalam kitab Zabur.
  • 300 nama lainnya didalam kitab Injil.
  • 99 nama didalam Al-Qur’an.
  • 1 nama Allah yang memilihnya (dirahasiakan).
Kemudian ma’na daripada 3000 nama tersebut berada dalam tiga nama yakni Allah, Arrahman dan Arrahim, dan dikumpulkan dalam kalimat ‘Bismillahirrahmanirrahim’. Maka barang siapa yang mempelajari dan membacanya maka seolah-olah dia berdzikir kepada Allah dengan semua nama-nama-Nya.

Khasiat Bismillahirrahmanirrahim
  1. Apabila dibaca 21 kali menjelang tidur malam, maka aman daripada gangguan setan, selamat daripada kecurian, kebakaran, serta meninggal secara mendadak.
  2. Apabila dibaca 41 kali diatas telinga orang yang kemasukan jin, maka insyaallah segera sembuh.
  3. Apabila dibaca 50 kali dihadapan orang yang zalim atau hakim yang tidak adil, insyaallah tidak zalim dan jujur, dan orang yang membaca selamat dari kejahatan orang yang zalim atau hakim yang tidak adil itu.
  4. Apabila dibaca sebanyak 313 kali pada waktu terbit matahari sambil menghadap kiblat. Setelah itu baca sholawat 100 kali, insyaallah mudah mendapatkan rizki tanpa diduga sebelumnya. Tapi hal ini harus dilakukan secara terus menerus.
  5. Apabila dibaca setiap hari siang dan malam sebanyak 100 kali, maka insyaallah tercapai segala cita-citanya baik urusan dunia atau akhirat.
  6. Barang siapa banyak membaca Bismillah setiap hari dengan tidak ada batasnya sambil usaha mencari rezki yang halal, insya allah karuniakan rezki yang halal serta tidak bangkrut perniagaannya
  7. Jika kita membaca Bismillah setiap hari 100 kali selama tiga hari berturut - turut untuk menghilangkan sakit apapun, InsyaAllah, Sakit itu akan hilang.
  8. Sesiapa yang menulis kalimat BISMILLAH (dalam bahasa Arab) dengan lengkap di atas kertas sebanyak Dua Puluh Satu Kali dan mengalungkan pada orang yang sakit kepala, Maka sakitnya InsyaAllah akan hilang dan InsyaAllah sakitnya tidak akan datang lagi.
  9. Tulis diatas kertas sebanyak 100 kali dan menanamnya di bawah tanaman, maka tanaman itu menjadi subur, dijauhkan dari segala malapetaka dan mendapat berkat.
  10. Sesiapa yang membaca BISMILLAH dengan sempurna sebanyak 786 kali pada segelas air, lalu diminumkan kepada orang yang dicintai, maka orang itu akan sangat mencintainya.
  11. Jika orang yang bodoh atau tumpul kefahamannya, minum air yang dibaca BISMILLAH sebanyak 786 kali kepada segelas air dan meminum air tersebut selama tujuh hari, maka hilanglah kebodohannya, dan hafal setiap yang didengar.
  12. Dzikir kalimat basmalah ini mengandung keutamaan, diantaranya sebagai berikut: Dilindungi Allah dari gangguan Jin dan Setan Dan sabda Rasulullah: “
  13. Penghalang antara mata jin dan aurat Bani Adam, apabila salah seorang dari mereka melepas pakaiannya, ialah dengan membaca Bismillah.”
  14. Dilindungi Allah dari gangguan orang yang bermaksud jahat Ketika Khalid bin Walid tertimpa kebimbangan, mereka berkata kepadanya, “Berhati-hatilah dengan racun, jangan sampai orang asing memberikan minum padamu,” maka ia berkata, “berikanlah kepadaku,” dan ia pun mengambil dengan tangannya dan membaca: “Bismillah,” lalu ia meminumnya. Maka sedikitpun tidak memberikan bahaya kepadanya.
  15. Bila kalimat bismillah (huruf arab) ditulis pada kertas sebanyak 600 kali dengan tatacara yang benar. Kemudian dilipat dan dibawa kemana pun anda pergi, InsyaAllah tidak ada orang yang akan mencelakai anda, pancaran aura anda akan terlihat berkali lipat lebih berwibawa dihadapan kawan maupun lawan.
  16. Menghindarkan dari sesuatu yang tidak diinginkan. Bila kalimat bismillah (huruf arab) ditulis pada kertas atau kain sebanyak 113 kali pada permulaan bulan Muharam disertai dengan tatacara yang benar kemudian dibawa kemana saja anda pergi. InsyaAllah anda akan terhindar dari sesuatu yang anda benci. 
  17. Mendatangkan Bermacam Hajat. Bacalah bacaan basmallah sebanyak 12000 kali dan setiap selesai 1000 kali baca shalawat:”Allahumma sali wa sallim ala sayyidina Muhammad.” Lalu berdoalah pada Allah apa yang diminta, InsyaAllah segera terkabul. Selama isi doa itu baik (positif). 
  18. Melariskan Dagangan. Karomah / khasiat basmallah dapat juga untuk tujuan melariskan dagangan, selama barang dagang tersebut HALAL, dengan cara membaca kalimat basmallah sebanyak 786 kali, setiap hari selama 7 hari berturut-turut. InsyaAllah dagangan anda dalam waktu cepat atau lambat akan semakin laris.
  19. Mencerdaskan akal. Bacakan kalimat basmallah pada segelas air yang biasa kita minum (banyaknya air sesuai kebutuhan) sebanyak 786InsyaAllah akan mudah menghafal sesuatu dan otaknya bertambah cerdas. Lakukan ikhtiar ini selama 7 hari berturut-turut. Bisa untuk diri pribadi, anak, atau orang lain. kali pada saat matahari sedang terbit atau menjelang terbit. Kemudian minumkan pada orang yang dikehendaki .
  20. Memperlancar Persalinan. Caranya kalimat basmallah ditulis di dalam gelas, lalu dituang dengan air zam-zam atau air tawar kemudian diminumkan kepada orang yang susah melahirkan. InsyaAllah akan mempermudah melahirkan.
  21. Dan diantara khasiat ‘BISMILLAHHIRRAHMANNIRRAHIM” dan ‘LA HAU LAWALA QHU WATAILLA BILLAHI ALIYIL AZIM” maka ia dihindarkan daripada tujuh puluh musibah diluar keperihatinan, kesusahan, penyakit akal dan membebel.
  22. Barangsiapa membaca ‘BISMILLAHHIRRAHMANNIRRAHIM’ 41 kali pada telinga orang yang pingsan maka ia akan segera siuman (sadar).
  23. Barangsiapa menulis ‘BISMILLAHHIRRAHMANNIRRAHIM” 101 kali diatas kertas lalu diletak disawah padinya maka sawahnya akan subur dan terpelihara dari bencana dan kalau dituliskan pada kain kafan 70 kali maka mayatnya yang berselimutkan kain kafan itu akan aman dari bahaya Munkar dan Nakir juga ia terlindung dari siksa kubur. 
  24. Ikhtiar mohon anaknya hidup dan sihat: tulislah ‘BISMILLAHHIRRAHMANNIRRAHIM’ dengan huruf Arab lalu dipakaikan kepada perut perempuan yang sedang hamil itu. 
  25. Ikhtiar mendapat ikan dengan cepat: Tulislah ‘BISMILLAHHIRRAHMANNIRRAHIM’ diatas timah. 

----------------------------------------------------

Khasiat Bismillah 20




Ayat ‘Bismillah Dua Puluh’ ini amat besar kelebihannya, terutama untuk kebahagiaan di dunia dan akhirat. Maka hendaklah dibaca ‘Bismillah 20’ setiap hari dan malamnya.

Sesiapa membaca ‘Bismillah Dua Puluh’ selepas solat fardhu Subuh seperti mendapat pahala mengerjakan haji dan memerdekakan hamba sahya.

Bacalah satu kali setiap hari, jika tidak dapat, bacalah sebulan sekali atau sekurang-kurangnya bacalah setahun sekali. InsyaAllah akan :

  •   Dibukakan pintu bahagia
  •   Ditutupkan pintu derita
  •   Terpelihara daripada mati terkejut
  •   Terhindar daripada azab kubur
  •   Selamat melalui titian sirat
  •   Dilindungi daripada panas Padang Mahsyar.

Khasiat Bismillah 3




Bismillaah,Bismillaah,Bismillaah ‘A’uudzu Billaahi Waqudratihii Min Syarri Maa Ajidu Wa Uhaadziru’

Bismillah 3 Dan Fadhilatnya.

Jika mengalami sakit disesuatu anggota badan, doa ‘Bismillah 3’ ini mampu mengubati penyakit pada sendiri orang dan orang lain.

Hadis yang diriwiyatkan oleh Muslim dan Ibnu Malik dalam kitab Muwaththa, bahwa Ustman Ibnu Abil Ash Assaqafi telah menderita sakit pada salah satu anggota tubuhnya. Kemudian dia menemui Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam ini menerangkan tentang penyakit yang dideritanya.

Rasulullah berkata : “Letakkan tanganmu pada bahagian yang sakit, bacalah doa di atas tujuh kali, angkatlah tanganmu dan taruhkan kembali, kemudian bacalah lagi tujuh kali, ulangilah beberapa kali setiap hari dan malam.”

Ustman ibnu Abil Ash Assaqafi menerangkan : “Setelah aku kerjakan fatwa Rasulullah itu, tidak lama kemudian aku merasa sembuh dari penyakit yang telah kuderita beberapa waktu lamanya.”

Cara Dan Kaedah Merawatnya:
  • Tekupkan tapak tangan pada tempat yang sakit.
  • Berniat memohon pada Allah SWT untuk menyembuhkan penyakit.
  • Dibaca 7 kali doa di atas dan diiringi 3 kali surah ‘3 Qul’.
  • Afdal diulangi keseluruhan bacaan di atas sebanyak 3 kali.

Khasiat Bismillah 4


Bismillahi Maa Syaa Allah Laa Yasuqul Khoiro Illallah
Bismillahi Maa Syaa Allah Laa Yashrifus Suu A Illallah
Bismillahi Maa Syaa Allah Maa Kaana Min Nikmatin Faminallah
Bismillahi Maa Syaa Allah Laa Haula Walaa Quwwata Illa Billahil ‘Aliyyil’ Adziim
Subhaanallah Wabihamdihii Subhaanallah Hil ‘Adziim, Walaa Haula Walaa Quwwata Illa Billahil’ Aliyyil ‘Adziim.


‘Doa Bismillah 4′ di atas adalah berasal daripada ‘Isim’ Nabi Khidir AS dan Nabi Ilyas AS

Doa ini juga terdapat dalam “Ihya` ‘Ulumiddin” jilid 1 halaman 374 yang dicatat oleh Hujjatul Islam al-Ghazali dengan sedikit lafaz beda.

Fadhilat Bismillah 4

Syaikh Muhammad Amin Kurdi pula dalam ‘Tanwirul Qulub’ pada halaman 422 menulis fadhilatnya seperti berikut:

Imam as-Sayuthi telah menyebut dalam ‘Luqtul Marjaan’ daripada Sayyidina Ibnu ‘Abbas r. `anhuma sebagai berkata:

“Nabi al-Khidhr dan Nabi Ilyas bertemu pada setiap tahun di musim haji dan mereka berdua berpisah atas kalimah-kalimah ini: “Dengan nama Allah, sesuatu itu menurut apa yang dikehendaki Allah, tidak ada yang mendatangkan kebaikan melainkan Allah; Sesuatu itu menurut apa yang dikehendaki Allah, tidak ada yang menolak kejahatan melainkan Allah; Sesuatu itu menurut apa yang dikehendaki Allah, setiap kenikmatan adalah daripada Allah; Sesuatu itu menurut apa yang dikehendaki Allah, tiada daya upaya dan kekuatan melainkan dengan Allah.”

Ibnu ‘Abbas berkata: “Sesiapa yang membaca doa ini ketika pagi dan petang sebanyak 3 kali, maka Allah akan menyelamatkan dia dari kelemasan, kebakaran, kecurian dan dari kejahatan syaitan, penguasa, ular dan kala jengking.”

Maka sewajarnya bagi seseorang atau pelajar untuk mengamalkan doa ‘Bismillah 4′ ini, kerana ianya akan menjadi asbab yang membawa kepada tawakkal dan keyakinan kepada Yang Maha Khaliq setelah berusaha keras melakukan sesuatu pekerjaan.

Khasiat Bismillah 5


 “Bismillaahir rohmaanir rohiim, Bismillaahisy syafi, bismillaahil kaafi bismillaahil mu’aafi, Bismillaahil la-dzi laa ya-dhur-ru ma’as-mihi syai-un fil ardhi walaa fis-samaa’i wahuwas samii’ul aliim

Bismillah 5 adalah pendinding dan ayat penyembuh (syifa) segala penyakit serta amat bermanfaat dan amat baik dijadikan sebagai amalan seharian.

Fadhilat Bismillah 5

Kelebihan dan kebaikan ‘Bismillah 5’ adalah seperti berikut:

1. Menghalang jin dan syaitan

2. Terpelihara dari bahaya dan musuh

3. Penawar berbagai racun dan bisa.

4. Penawar penyakit gila meroyan.

5. Melegakan bengkak dan benjol.

6. Penawar kepada penyakit bisa-bisa tulang

7. Mengobati penyakit bisa-bisa di dalam badan.

8. Penawar segala jenis racun, santau dan bisa binatang

9. Boleh digunakan untuk mengobati penyakit yang tidak diketahui puncanya.

 Kaedah Merawat
  • Letakkan tangan di tempat yang sakit.
  • Baca ‘Bismillah 5’ ini sebanyak tujuh kali dengan hati yang ikhlas dan khusyuk.
  • Hembuskan juga pada segelas air lalu diberi minum dan disapu di tempat yang berkenaan.
  • Sapukan di tempat yang sakit ataupun disapukan ke satu badan.
    Sekiranya anggota yang sakit tidak boleh di sentuh dengan tangan karena sakit atau sukar, bolehlah letakkan tangan di bahagian anggota lain dengan ikitikad bahawa anggota tersebut adalah angota yang sakit.
  • Jika kepala anak benjol sebab terhantuk, baca ‘Bismillah 5’ ini sekali sambil tuangkan ais batu atau air suam di tempat sakit. InsyaAllah dapat melegakan.
  • Bacalah selawat ke atas Nabi Muhamad  Sallallahu Alaihi Wasallam  dan ayat ini sertakan doa kepada Allah agar disembuhkan segala penyakit.
 Amalan Bismillah 5

  • Ayat ‘Bismillah 5’ ini diletak sebagai doa dan boleh dibaca sebelum memakan atau minum obat.
  • Amalkan membaca ‘Bismillah 5’ kemudian baca ‘Bismillah 6’, sebanyak 33 kali setiap kali selesai sholat.
  • Sekiranya ‘Bismillah 5’ diamalkan secara istiqamah, ianya boleh menolak santau dalam makanan dan minuman, bekas berisi makanan / minuman yang dihidangkan akan pecah dengan sendirinya jika dipegang  oleh pengamal ‘Bismillah 5’.
  • Bacalah dengan yakin dan khusyuk dan hanya kepada Allah SWT sajalah kita bergantung harap.

Khasiat Bismillah 6




Bismillaahis samii’il bashiir, alladzii laisa kamits lihii sya-un wahuwa bikulli syai-in ‘alim. Bismillahil khallaqil’aliim, alladzii laisa kamits lihii syai-un wahuwal fattaahul ‘aliim. Bismillaahil ladzii laisa kamitslihi syai-un wahuwal ‘aliimul khabiir. Bismillaahil ladzii laisa kamitslihi syai-un wahuwal ‘aliimul qadiir. Bismillaahil ‘aziizil kariim, alladzii laisa kamits lihii syai-un wahuwal ‘aziizul kariim. Bismillaahil ghafuurir rohiim, alladzii laisa kamits lihii sya-un wahuwal ghafuurur rahiim. Fallaahu khairun haafizhan wahuwa arhamar rahimiin.

Artinya :
  1. Dengan nama Allah Yang Maha Mendengar lagi Maha Melihat yang tiada sesuatu pun yang serupa denganNya dan Dialah Allah dengan segala sesuatu itu Maha Mengetahui.
  2. Dengan nama Allah Yang Maha Pencipta lagi Maha Mengetahui yang tiada sesuatu pun yang serupa denganNya dan Dia Maha Pembuka rahmat lagi Maha Mengetahui.
  3. Dengan nama Allah yang tiada sesuatu pun yang serupa denganNya dan Dia Maha Mengetahui lagi Maha Teliti.
  4. Dengan nama Allah yang tiada sesuatu pun yang serupa denganNya dan Dia Maha Mengetahui lagi Maha Kuasa.
  5. Dengan nama Allah Yang Maha Bijaksana lagi Maha Pemurah yang tiada sesuatu pun yang serupa denganNya dan Dia Maha Bijaksana lagi Maha Pemurah.
  6. Dengan nama Allah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang yang tiada sesuatu pun yang serupa denganNya dan Dia Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.
Maka Allah sebaik baik Tuhan yang memelihara dan Dialah Yang Maha Penyayang.

Semoga Allah limpahkan selawat dan salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad SAW, ke atas keluarganya dan para sahabat Baginda.

Fadhilat Bismillah 6

Berikut ini adalah beberapa kelebihan atau khasiat ‘Bismillah Enam’ ;

  • Penerang hati.
  • Meluaskan rezeki.
  • Air laut boleh menjadi tawar.
  • Terselamat dari karam di laut.
  • Makbul segala hajat dan cita-cita.
  • Menghindari dari segala penyakit.
  • Penawar berbagai jenis bisa termasuk bisa sengat binatang seperti lebah, ikan, kala jengking dan ular.
  • Penawar segala jenis racun dan santau, seperti yang diperbuat daripada miang rebung, hempedu katak dan sebagainya.
  • Terpelihara daripada fitnah dan bahaya musuh atau seteru.
  • Beroleh kejayaan dan meraih kemenangan dalam peperangan.
  • Terselamat daripada dibunuh jika dibaca kepada tubuh badan.
  • Jika di tiup kepada perempuan nescaya kasih ia kepada kita.
  • Menjadi selusuh kepada perempuan beranak.
  • Jika dibaca pada minyak dan air pada malam Jumaat 3 kali, boleh memudahkan perempuan beranak jika meminumnya.
  • Orang yang pekak jika dibaca pada telinganya selama 7 hari, niscaya mendengar.
  • Orang gila atau yang dirasuk oleh iblis apabila dibaca ditelinga 3 kali, InsyaAllah lari iblisnya.
  • Dijadikan jampi untuk menghalau jin dan syaitan.
  • Dibaca di tempat yang suci, nescaya dapat melihat makhluk halus (jin, syaitan dan sebagainya)
  • Terselamat daripada binatang buas.
  • Memelihara tanam tanaman daripada binatang-binatang.
  • Jika ditulis dan dijadikan azimat atau dibaca pada sawah bendang, nescaya terselamat daripada ancaman babi, tikus atau burung.
  • Dibaca 70 kali tiap-tiap hari, nescaya akan terselamat dari ancaman raja-raja dan pembesar yang zalim yang hendak membunuhnya.
  • Segera dibebaskan daripada penjara apabila dibaca bersungguh-sungguh.
  • Dibaca di malam Jumaat 20 kali boleh melihat orang di dalam kubur.
Kaedah Merawat

Bagi merawat penyakit atau pesakit yang menderita kerana perkara di atas:

  • Letakkan tangan di tempat yang sakit.
  • Baca al-Fathihah dan juga ayat Bismillah Enam ini.
  • Membaca dengan keyakinan dan hati yang khusyuk.
  • Tiup di tangan atau di tempat yang sakit tersebut.
  • Sapukan di tempat sakit ataupun disapukan ke seluruh badan.
  • Iktikadkan seperti membuang sesuatu keluar dari badan pesakit.
  • Baca juga ayat ini pada air untuk disapukan pada tempat yang sakit dan untuk di minum. Insyaallah, angin akan keluar daripada pesakit dan diikuti oleh muntah.
Doa ini juga boleh digunakan kepada binatang yang termakan rumput yang diracun atau yang dipatuk ular. Kaedah rawatannya adalah dengan memberi makan rumput dan meminum air yang telah dibacakan dengan doa di atas.

Amalkanlah ‘Bismillah Enam’ ini kerana ianya menjadi penawar segala jenis racun dan tidak memberi mudharat kepada pengamalnya jika terminum karena gelas yang mengandungi racun akan pecah jika dipegang oleh pengamalnya. InsyaAllah.


Khasiat Bismillah 7


“Bismillaahir Rohmaanir Rohiim, Bis-Mil-Laa-Hisy Sya-fi, Bis-Mil-Laa-Hil Kaa-fi, Bis-Mil-Laa-Hil Mu-’aa-fi, Bis-Mil-Laa-Hil Waa-fi, Bis-Mil-Laa-Hil Rob-bis Sa-Maa-Waa-ti Wal-Ar-dhi, Bis-Mil-Laa-Hil La-Dzi Laa Ya-Dhur-Ru Ma-’as-Mihi Syai-Un Fil Ar-dhi Wa-Laa Fis-Sa-Maa-’i Wa-Hu-Was Sa-Mii-’ul ‘A-liim.”

Fadhilat Bismillah 7
  • Susah mendapat demam atau menghidap sakit teruk.
  • Merapatkan hubungan suami isteri terutama yang dingin.
  • Boleh ‘memagar rumah’ dan pendinding diri serta keluarga.
  • Dibaca semasa hendak makan di kedai atau tempat kenduri.
  • Mengubati segala jenis santau dan tuju-tuju.
  • Mengubati segala jenis racun yang diperbuat dari bahan-bahan yang mendatangkan mudharat seperti dari kaca lampu, miang rebung, ulat bulu mati beragan, hempedu katak bisa dan sebagainya.
  • Mengubati segala jenis penyakit berbisa, termasuk bisa sengatan binatang seperti ikan, lebah, ular dan kala jengking.
  • Ayat ‘Bismillah 7’ ini juga sesuai dijadikan sebagai ayat Syifa ataupun penawar tatkala ditimpa sesuatu musibah ataupun penyakit.
  • Apa pun juga kelebihan dan keistimewaannya, semua itu adalah rezeki & dengan kuasa / kehendak dari Allah SWT semata-mata.
Kesan Sampingan ‘Bismillah 7’

Selain khasiat di atas, juga menyebabkan kesan sampingan tertentu;
  • Wujudnya gejala penawar pada diri pengamal itu sendiri.
  • Jika pengamal ‘Bismillah 7’ melalui atau menegur orang yang sedang membuat tapai, akan menyebabkan tapai tidak akan menjadi.
  • Disarankan pengamal ‘Bismillah 7’ turut mengamalkan ‘Bismillah 5’ sebagai pengimbang dan pemulihnya.
Amalan Bismillah 7

Alhamdulillah.. sudah ramai yang mendapat manfaat ‘Bismillah 7’ ini dan ianya sesuai dijadikan amalan setiap kali sebelum menjamah makanan, mahupun pergi ke tempat-tempat awam dan asing, tetapi haruslah ingat dan yakin bahawasanya semua perkara itu terhasil dengan pertolongan Allah Ta’ala jua.



Khasiat Bismillah 9



Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang.
Dengan Nama Allah Sekalian Alam.
Dengan Nama Allah Yang Mempunyai Arasy Yang Agung.
Dengan Nama Allah, Maha Pengampun Lagi Maha Mengasihani.
Dengan Nama Allah, Maha Memiliki Keagungan Suci.
Dengan Nama Allah Tuhan Jibrail.
Dengan Nama Allah Tuhan Mikail.
Dengan Nama Allah Tuhan Israfil.
Dengan Nama Allah Tuhan Izrail.
Dan Malaikat Yang Menghampiri Kepada Mereka
Dan Allah, Tuhan Yang Menguasai Seluruh Alam.
Dengan Rahmat-Mu, Wahai Yang Maha Pengasih Lagi Maha Menyayangi.

Fadhilat Bismillah 9
  • Fadhilat ayat  ‘Bismillah 9’ ini amat besar sekiranya diamalkan setiap kali selepas solat:
  • Jika sesiapa beristiqamah mengamalkan ayat ‘Bismillah 9’ , InsyaAllah segala hajat akan ditunaikan oleh Allah SWT.
  • Mengamalkan ayat ‘Bismillah 9’ ini, InsyaAllah akan dapat memagar diri dalam sebarang situasi kecemasan dan bahaya.
  • Sekiranya menghadapi serangan, InsyaAllah tidak akan dapat dibinasakan oleh musuh malah pengamal ‘Bismillah 9’ akan berjaya menumpaskan mereka.
(Diambil dari berbagai macam sumber di internet)

122 komentar:

  1. aslm ijin cop"A"s saudaraq wslm

    BalasHapus
  2. qobiltuh....... ijin mengamalkan

    BalasHapus
  3. Komentar ini telah dihapus oleh pengarang.

    BalasHapus
  4. harus ada guru...untuk bisa memahami makna di setiap huruf pada basmallah...agar mendapat karomahnya...

    BalasHapus
  5. Asalamu' alaikum Terima kasih ats ilmu nya izin mengamalkan nya

    BalasHapus
  6. minta no yg bisa di hubungi...

    BalasHapus
  7. Tq Admin.Izinkan saya copy n mengamalkan ayat² ini..semoga allah memberkati admin..

    BalasHapus
  8. mohon izin mengamalkannya, semoga Alloh memberkati, amin

    BalasHapus
  9. Mohon izin untuk meng_Copy dan Mengamalkan.
    Semoga menjadi ilmu dan amal yang bermanfaat. Semoga Alloh membalas kebaikan akang. Amiiien

    BalasHapus
  10. Qobiltu..muhon izin mengamalkannya..

    BalasHapus
  11. Assalamu'alaikum... qobiltuhu... ana hamba Allah mohon ijin utk mengamalkan semua ilmu basmallah.. diatas. syuqran wal khasyiran...

    BalasHapus
  12. Komentar ini telah dihapus oleh pengarang.

    BalasHapus
  13. Assalamualaikum , izin copas, untuk di amalkan

    BalasHapus
  14. Komentar ini telah dihapus oleh pengarang.

    BalasHapus
  15. Saya ingin mengamalkan untuk melariskan usaha saya,mohon ijazah saya ustadz.

    BalasHapus
  16. Mohon share dan jgk nk mgamal kan nya seterusnya

    BalasHapus
  17. Mohon share dan jgk nk mgamal kan nya seterusnya

    BalasHapus
  18. Assalamu 'alaikum... mohon izin beramal, smoga manfaat & barokah... AMIIN1001X

    BalasHapus
  19. assalammualaikum..mohon share..terima kasih.

    BalasHapus
  20. Minta halal dan ridha mengamalkannya untuk ummat

    BalasHapus
  21. Assalamu alaikum mohon izin di copay dan amalkan Tuan Guru...

    BalasHapus
  22. Qobiltu,,,izin untuk mengamalkan nya,,semoga bermanfaat untuk kita semua,,Aamiiin ya roob

    BalasHapus
  23. Mohon izin di amalkan pak ustad..wsslm

    BalasHapus
  24. moga anda dirahmati Allah,, mohon keizinan untuk mengamalkannya dan mengajar pula pada org lain . moga kita sama-sama dapat menfaatnya....Amin

    BalasHapus
  25. Semoga artikelnya selalu bermnfaat. Amin???
    doa meminta rezeki ijin copas om?

    BalasHapus
  26. assalamu alaikum kang. qobiltu, saya terima ijazahnya dan mohon ijin mengamalkannya.. terima kasih.

    BalasHapus
  27. assalamualaikum kang ..
    izin share dan insya allah akan saya amalkan ... trimakasih...

    BalasHapus
  28. assalamualaikum kang ..
    izin share dan insya allah akan saya amalkan ... trimakasih...

    BalasHapus
  29. Assallamuallaikum ijin mengamalkanya amiiiiin

    BalasHapus
  30. bermanfaat izin mengamalkannya

    BalasHapus
  31. bermanfaat sangat . izin untuk mengamalkanya

    BalasHapus
  32. Assalamualaikum?
    Minta izin copas & mengamalkannya Ustadz!

    BalasHapus
  33. Subhanallah.
    Pak Ustadz Ane Minta Izin Copas dan Mengamalkan Juga
    by Kumpulan Ceramah Islam https://goo.gl/4xrO2i

    BalasHapus
  34. Bismillahirrahmanirrahim
    Mohon izin pak ustadz untuk copas dan
    Menggamalkanya,terimakasih.

    BalasHapus
  35. Bismillahirrahmanirrahim
    Mohon izin pak ustadz untuk copas dan
    Menggamalkanya,terimakasih.

    BalasHapus
  36. moga anda dirahmati Allah,, mohon keizinan untuk mengamalkannya dan mengajar pula pada org lain . moga kita sama-sama dapat menfaatnya....Amin

    BalasHapus
  37. Amien...semoga ber mamfaat, tambah iman.. Tambah ilmu , tambah ibadah kepada allah swt...

    BalasHapus
  38. Mohon izin kopas dan mengamalkannya

    BalasHapus
  39. Komentar ini telah dihapus oleh pengarang.

    BalasHapus
  40. assallamu'allaikum
    mohon ijin para sadulur ikutan ngamal

    BalasHapus
  41. Assalamu'alaikum....!!!! Mohin izin mengamalkan...!!!

    BalasHapus
  42. Qobiltu mhn izin mengamalkan jazakallah

    BalasHapus
  43. Qobiltu bismillah 5....insyaallah

    BalasHapus
  44. Mohon untuk mengijazahkannya.. amalan di atas.. karna tanpa ijab qobul mungkin tdk akan ada manfaatnya..

    BalasHapus
  45. Assalamualaikum..mohon izin di amal kan

    BalasHapus
  46. Laailahaillallahu Muhammadurrasulullah.
    Bismillahirrahamanirrahiim.
    Subhanallah walhamdulillah walaailahaillallahu wallahu akbar walaahaula walaaquwwata illabillah.
    Allahumma shalli 'ala sayyidina muhammad wa'ala aali sayyidina muhammad.

    BalasHapus
  47. Assalamualaikum kang, saya izin tuk mengamalkannya kang.. Qobiltu kang

    BalasHapus
  48. Assalamualaikum wr wb
    Izin mengamalkannya akh... Qobiltu...

    BalasHapus
  49. Assalamualaikum Wr. Wb.
    Qibiltu mohon izin mengamalkan

    BalasHapus
  50. Assalamualaikum Wr. Wb.
    Qibiltu mohon izin mengamalkan

    BalasHapus
  51. Assalamualaikum Wr. Wb.
    Qibiltu mohon izin mengamalkan

    BalasHapus
  52. Assalamualaikum Wr. Wb.
    Qibiltu mohon izin mengamalkan

    BalasHapus
  53. Assalamualaikum Wr. Wb.
    Qibiltu mohon izin mengamalkan

    BalasHapus
  54. Assalamualaikum Wr. Wb.
    Mohon izin mengamalkan Qobiltu

    BalasHapus
  55. Subhanallah sangat bagus untuk diamalkan....insya Allah
    Mohon izin

    BalasHapus
  56. Terimakasih akhi smg brkh....qobiltu

    BalasHapus
  57. *_Audzubillah Himinas Syaiton Nirojim_*
    – أَعُوْذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِِْ
    _Aku berlindung kepada rahmat dan pertolongan Allah dari godaan setan yang jauh dari rahmatnya._
    🌿
    *_bismi-llāhi ar-raḥmāni ar-raḥīmi._*
    _Mulai Aku menyebut Asma Allah yang mempunyai nikmat besar dan nikmat kecil, pengasih dan penyayang_
    🌿
    *_Alhamdulillahi Robbil `Alamin_*
    _Segala puji-pujian hanya kepunyaan Allah, Tuhan pencipta seluruh alam_
    🌿🌹🌿

    BalasHapus
  58. Assalaamualaikum ustadz mohon ijin utk saya amalkan

    BalasHapus
  59. Assalamualaikum.Terimakasih telah buat blog ini.insya Allah ini sangat bermanfaat untuk semua yang mengamalkannya.saya harap anda telah memberikan ijazahnya secara umum, sehingga siapapun dapat mengamalkan bismillah ini,Aamiin, jazakallah khoiron katsiron.

    BalasHapus
  60. Mohon ijin utk copas dan ilmunya

    BalasHapus
  61. Ijin kopi dan mengamalkannya ya sahabat yang diridhoi alloh

    BalasHapus
  62. qobiltu mohon ijin untuk mengamalkan

    BalasHapus
  63. Qobiltu...mohon izin untuk mengamalkannya

    BalasHapus